Service och batteribyte

Beroende på ditt ärende är proceduren lite olika. Viss service och reparation kan vi utföra lokalt i Sverige medan annan service behöver utföras av tillverkaren i Tyskland.

Om du har några frågor gällande reparation och service, tveka inte att höra av dig till oss, support ( at ) naturafemme.se. Om du har några frågor direkt till tillverkaren bistår vi självklart så gott vi kan.

Batteribyte Pearly

Batteriet i Pearly behöver bytas cirka vartannat år. 

1. Du köper ett batteribyte i vår webbshop och väljer betalmedel. Du får en orderbekräftelse till den e-postadress du anger. Du har också möjlighet att köpa till en cykelutskrift till rabatterat pris i samband med batteribytet när vi ändå har din Pearly hos oss.

2. Inom någon dag får du hem ett kuvert till adressen du angivit vid köpet. Det innehåller en returlåda som du ska använda för att skicka din Pearly till oss.

3. Du viker ihop lådan och lägger i din Pearly. Paketet är redan förfrankerat och du lämnar bara in det hos närmaste DHL-ombud.
Här kan du hitta närmaste DHL-ombud.

4. Din Pearly skickas till vårt servicecenter. Vi gör batteribytet och eventuellt en cykelutskrift om du valt det.

5. Vi returnerar Pearly till samma adress som du angivit vid köpet. Har du valt Klarna faktura får du också fakturan utskriven tillsammans med din Pearly. Hela processen tar cirka en vecka med all postgång.

Cykelutskrift


Du har möjlighet att göra en cykelutskrift för både Pearly, Lady-Comp och Baby-Comp. Då får du kompletterande information kring din menscykel.
Med en cykelutskrift får du information om bland annat:

  • Hur fördelningen av gröna/gula/röda dagar utvecklar sig.
  • Din temperaturkurva för de senaste menscyklerna.
  • Hur långa dina senaste menscykler har varit.
  • När din ägglossning inträffat under menscyklerna och hur mycket den varierar mellan menscyklerna.
  • Hur din kroppstemperatur varierar under menscykeln.
För att få en cykelutskrift ser processen ut som följande:


1. Du köper en cykelutskrift i vår webbshop och väljer betalmedel. Du får en orderbekräftelse till den e-post du anger.

2. Inom någon dag får du hem ett kuvert till adressen du angivit vid köpet. Det innehåller en returlåda som du ska använda för att skicka din p-dator/fertilitetsmonitor till oss.

3. Du viker ihop lådan och lägger i din produkt. Paketet är redan förfrankerat och du lämnar bara in det hos närmaste DHL-ombud.
Här kan du hitta närmaste DHL-ombud.

4. Din produkt skickas till vårt servicecenter. Vi gör en cykelutskrift som vi skriver ut på papper.

5. Vi returnerar cykelutskrift och din p-dator/fertilitetsmonitor till samma adress som du angivit vid köpet. Har du valt Klarna faktura får du också fakturan utskriven i paketet. Hela processen tar cirka en vecka med all postgång.

Uppgradering av Lady-Comp (classic) till Baby-Comp


Du har möjlighet att uppgradera din Lady-Comp till en Baby-Comp. För att göra detta behöver du skicka in din Lady-Comp till oss. Alla dina tidigare mätvärden kommer finnas kvar.

1. Du köper en uppgradering i vår webbshop och väljer betalmedel. Du får en orderbekräftelse till den e-post du anger.

2. Inom någon dag får du hem ett kuvert till adressen du angivit vid köpet. Det innehåller en returlåda som du ska använda för att skicka din Lady-Comp till oss.

3. Du viker ihop lådan och lägger i din Lady-Comp. Paketet är redan förfrankerat och du lämnar bara in det hos närmaste DHL-ombud.
Här kan du hitta närmaste DHL-ombud.

4. Din Lady-Comp skickas till vårt servicecenter. Vi genomför uppgraderingen.

5. Vi returnerar din Baby-Comp till samma adress som du angivit vid köpet. Har du valt Klarna faktura får du också fakturan utskriven i paketet. Hela processen tar cirka en vecka med all postgång.


Reparation Pearly


Om din Pearly gått sönder och den behöver reparation behöver du kontakta oss på support(at)naturafemme.se. De allra flesta serviceärenden kan vi genomföra i Sverige, men i vissa fall måste vi skicka Pearly vidare till tillverkaren. Då använder du formuläret längst upp på denna sidan.

Kostnaden för en reparation är beroende på vad som hänt. Kontakta oss och berätta om vad som hänt så ger vi dig ett kostnadsförslag. Är det fråga om ett garantiärende står vi självklart för alla kostnader. Vi kommer behöva ditt garantikvitto som du fått i samband med köpet.


Reparation Lady-Comp & Lady-Comp BABY


Om din Lady-Comp eller Lady-Comp BABY gått sönder och den behöver repareras behöver du skicka den till tillverkaren. Detta gäller dock inte om du endast behöver en ny termometersensor eller battieriladdare. De kan du köpa direkt i vår webbshop och byta själv.

För att skicka till din p-dator till tillverkaren använder du service blanketten längst upp på denna sida. Du fyller enkelt i det och skickar med din produkt till där angiven adress. Vi rekommenderar alltid att man skickar med rekommenderad post så att man kan följa försändelsen under vägen till tillverkaren.

Tillverkaren återkommer med kostnadsförslag beroende på vad som hänt. Gäller det ett garantiärende är det självklart kostnadsfritt och du blir ersatt för frakten till Tyskland i efterhand.

Reservdelar till
p-datorerna?

Handla enkelt i webbshopen

Större reparation?

Använd följande formulär. Kontakta alltid oss före och se om vi kan utföra reparationen i Sverige.